duminică, 1 decembrie 2013

vine o zi

As the song says : "vine o zi, vine o zi cand se va sfarsi..." We don't know exactly what will finish but we can guess.

Never stay with someone who doesn't makes you grow.
Relatiile de dragoste si de prietenie au un inceput si un sfarsit. In ambele cazuri consider ca este crucial sa stii cand sa spui stop. Nu este deloc usor, la inceput. Apoi pe masura ce faci curat sistematic in viata ta, lucrurile se aranjeaza, they fall into their right place. Si nu devine mai usor decat pentru ca noi devenim mai puternici.
Imi aduc aminte si acum de 2 scene :

Scena nr. 1 (eu asezata pe balancoire-ul alinei, band un ceai...):
Alina, asa m-a enervat ieri "cutarescu"...
Alina : "Madalina, de cate ori sa iti repet! Nu exista sintagma m-a enervat! Nu persoana respectiva e de vina ci tu, pentru ca te-ai lasat enervata. Daca nu vrei sa te enervezi, nu te enervezi si gata. Calmul rezolva totul. Si oamenii inteligenti stiu asta!"

Se pare ca doar acum te inteleg, draga stea. A trebuit sa pleci dintre noi si sa iti gasesti locul acolo sus, printre semenii tai, ca sa "te" inteleg si sa "te" aplic. Dar poti fii mandra de mine, acum. Am facut curatenie generala. Asa, ca inainte de Craciun.

Scena nr. 2 (eu si Dna Profesoara de Limba si Literatura Romana, la o cafea si o poveste, la Bistro de l'Arte):
" Madalina, eu nu inteleg de ce iti pierzi timpul cu oameni sub nivelul tau. Te risipesti in van, ei nu iti dau nimic dar iti iau din energie. Tot timpul esti pe drumuri : sa il vezi pe X, sa ii faci o vizita lui Y, Z se supara daca nu va intalniti MIERCURI la ORA x. Pana cand o sa intelegi ca tu si numai tu esti centrul universului tau? Tu si familia ta, caci familia nu trebuie data pe nimic. Restul prietenilor pot fi alesi. Ai prieteni si cunostinte. Te risipesti, Madalina, si e pacat de tine. Iar rudele, de rude nu mai vorbim. Niciodata sa nu speri ajutor de la un tert. Tu si numai tu esti stapana deciziilor tale."

Pe o ureche mi-au intrat si pe cealalta mi-au iesit povetele Dnei Profesoare la vremea respectiva. Si cata dreptate avea! Cata dreptate! Ma bucur ca este inca in viata si ca se numara printre persoanele pe care le vizitez cu drag mare cand ma intorc acasa. Stiti, acum imi pot numara prietenii pe degete. Si nu imi pare rau, cei adevarati au ramas, no matter what!

Se zice ca trebuie sa invatam de la cei mai varstnici. Eu am invatat ca intelepciunea nu vine cu varsta si am invatat asta pe calea grea. M-am lovit rau si m-am adunat de pe jos de mult ori, fara sa invat lectia. Nu stiu daca este miracolul Craciunului sau o crestere constanta dar acum v-am inteles! Si cat de norocoasa am fost sa cunosc o Alina si o Dna Itu unice. Niciodata, dar niciodata, nu o sa va pot multumi indeajuns. Ca in fiecare an, Alina, o sa iti aprind o lumanare si o sa te rog sa ma veghezi si sa imi indrumi pasii in continuare, sa imi arati calea, lucind mereu. Iar tot ca in fiecare an o sa iesim la o cafea Dna Itu pentru ca stim amandoua ca timpul trece si ca s-ar putea sa fie ultima noastra cafea impreuna.

The five commandments, said by the Iron ladies :
1) Do not waste your time
2) Always strive to improve yourself
3) Keep the ones that make you grow close, you have no place for others
4) Always trust yourself, there is always a way
5) If they kick you out on the front door, come back on the window





... you just keep me hangin' on...





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu