vineri, 30 august 2013

Mansarda la Strasbourg cu vedere spre moarte

Cand eram la facultate, la Cluj, mergeam des la teatru. Cert, nu lipseam niciodata atunci cand venea Bucurestiul dar si Teatrul Maghiar din Cluj era minunat. Iar o data am vazut piesa asta, de neuitat, " Mansarda la Paris cu vedere spre moarte" de Matei Visiniec. Piesa asta a fost scrisa special pentru Nationalul Clujean. A fost atat de magica incat am fost de 3 ori. Pentru ca era despre Cioran, pentru ca nu stiam inainte ca Cioran a avut Alzheimer, pentru ca este o boala care ma ingrozeste enorm, pentru ca nu imi  e frica de moarte dar imi e de procesul de imbatranire. Pentru ca vroiam mult imaginarul lui, lumea ascunsa a acestui om care a scris atat de lucid incat ai fii crezut ca e depresiv...el, fiind, de fapt, un optimist incurabil.

O lume imaginara cu girafe bizare, elefanti zburatori, saltimbaci costume, lumina, lumina, lumina. Nebuni veseli si optimisti suicidari. Danseaza, danseaza, danseaza.





Toata viata mea am visat sa locuiesc in Franta. I'm living my dream. This is my moment. This is it. La un moment dat am locuit intr-o mansarda. It made me feel special and terribly awake. Awake with my eyes wide closed. Apusul, rasaritul, organic, lumina, din cer in pamant si din pamant in cer.





Apoi se intampla ca aici and it's funny and infuriating. What is it with people that they need so much to screw up their own lives, their own happiness? What kind of demon we carry within us which keeps us up sleepless and unhappy? Suntem maestrii in a ne strica singuri viata, momentul, visele. Eu am facut un pact sa nu mai fac asta, sa incerc din rasputeri sa nu mai fac asta. And it's difficult like hell. Pentru ca suntem autodestructivi. Suntem plini de vicii. Dar si plini de noi. Suntem poluati si uneori mi se pare ca insanity it's the only way of coping. It's like the mad hatter from Alice in Wonderland is saying : " Don't worry, we're all mad in here!". Amin.

http://teatrale.nobody.ro/2012/09/04/mansarda-la-paris-cu-vedere-spre-moarte-de-matei-visniec/http://teatrale.nobody.ro/2012/09/04/mansarda-la-paris-cu-vedere-spre-moarte-de-matei-visni

Life doesn't get easier you just get better.

Daca vreti sa ascultati piesa la Teatrul Radiofonic, click aici. Merita! Ca sa ai si tu o mansarda la paris cu vedere spre moarte, pentru 88 de minute.








Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu