vineri, 1 octombrie 2010

Micul Print.


"Micul print" mi-a marcat copilaria, adolescenta si cred ca imi va marca tot restul vietii. E pur si simplu o carte geniala, pura si complexa. E o lectura esentiala pentru oricine. E cartea la care ma intorc cand sunt vesela, trista, indecisa, cand vreau sa trec peste un esec sau sa ma bucur de o victorie. E o carte despre tot ceea ce inseamna viata. Te invata sa fii om si alte 1000 de lucruri.

O persoana foarte draga mine, profesoara mea de Limba Romana mi-a dat de curand o felicitare pe care mi-a scris un fragment din "Micul Print":

"
- Nu cunoaştem decât ceea ce îmblânzim, zise vulpea. Oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Cumpără lucruri de-a gata, de la neguţători. Cum însă nu există neguţători de prieteni, oamenii nu mai au prieteni."

Si mi-am dat seama cat adevar este in fragmentul asta. Si mi-am mai dat seama de un lucru: eu o cunosc pe dna Itu de 10 ani!!! 10 ani, mi se pare o vesnicie...parca ieri eram clasa a8a si ea imi deslusea misterele gramaticii. 10 ani de prietenie cu un mare Om, mai mare decat mine cu vreo aproximativ 50 de ani. Care a discutat tot timpul cu mine ca si cu o prietena de aceeasi varsta. Care nu se intalneste cu fostele ei prietene pentru ca:"discuta numai despre boli, inmormantari si singuratate." O femeie care si-a trait viata dupa propriile ei reguli, pe care eu o admir si o iubesc! Care mi-a zis ca e mandra de mine si mi-a marturisit ca acum 10 ani nici prin cap nu i-ar fi trecut ca fetita timida din fata ei va strabate jumatate de Glob singura, in cautarea identitatii ei. Ea mi-a urmarit evolutia si mi-e mai draga decat orice matusa. Ea si Alina au fost indrumatorii mei prin viata.

Pentru ea: Edith Piaf-"Non,je ne regrette rien!"



Si, pentru ca am deviat, cateva fragmente din "Micul Print":

"
Oamenii mari nu pricep singuri nimic, niciodată, şi e obositor pentru copii să le dea întruna lămuriri peste lămuriri."

"Oamenii au stele care nu înseamnă acelaşi lucru pentru toti. Pentru unii, care călătoresc, stelele sunt călăuze. Pentru alţii nu sunt altceva decat nişte luminiţe. Pentru alţii care sunt savanţi ele reprezintă nişte probleme. Pentru omul de afaceri ele erau ca aurul. Dar toate aceste stele sunt lipsite de glas. Tu vei avea stele cum nimeni altcineva nu are...
- Ce vrei să spui?
- Cînd vei privii cerul, noaptea, pentru că eu voi locui pe una din ele, pentru că eu voi rîde acolo, atunci pentru tine va fi ca şi cum toate stelele ar rîde. Tu vei avea stele care vor şti să rîdă!
"




"Toti oamenii mari au fost mai intai copii. ( dar putini dintre ei isi mai aduc aminte)"

"Limpede nu vezi decat cu inima. Miezul lucrurilor nu poate fi vazut cu ochii."

"Fie ca e vorba de o casa, fie de stele, fie de pustiu, ceea ce le da frumusete ramane nevazut."

"E lucrul cel mai greu. E mult mai greu sa te judeci pe tine insuti decat sa-l judeci pe celalalt. Daca reusesti sa judeci drept, inseamna ca esti un adevarat intelept."

"-Unde sunt oamenii? Relua, in sfarsit, Micul Print. Esti cam singur in desert...
- Esti singur si printre oameni, zise sarpele."



"Oamenii maturi nu pricep singuri nimic, niciodata si este obositor pentru copii sa le tot dea intr-una lamuriri."

"Daca ar trebui sa ii comand unui general sa se transforme intr-un pescarus si el nu m-ar asculta aceasta nu ar fi vina generalului. Ar fi vina mea!"

"Micul Print" a iscat multe controverse in Turcia unde a fost interzisa in scoli. De ce se temeau turcii atat de mult de o carte "pentru copii"?

Eu zic ca e o lectura esentiala pentru o dezvoltare mai armonioasa a copiilor.

Ceea ce e genial la cartea asta este ca , in functie de varsta la care o citesti, o percepi mereu altfel si descoperi noi intelesuri.

Cata dreptate are Micul Print...

Exista si filme cu Micul Print...iata aici un fragment din carte, intalnirea cu Vulpea:












Partea a2a:


Partea 1:


Actorul care joaca rolul Micului Print este incredibil de bun, nu cred ca ar fi putut gasi altul mai bun, e ca si cum rolul ar fi fost scris pentru el.

E magic!!!

2 comentarii :

  1. hmmm cat ai inteles tu din Micul Print cand erai mica? La inceput pare o carte fara noima, un baietel care trece prin diverse "aventuri" dar mesajul din spate il vezi dupa ce mai cresti - daca ai sansa de a te dezvolta intr-un anumit fel - pentru ca sunt si oamnei mari care nu ar putea sa inteleaga o astfel de carte...
    Nu cred ca ar putea fi perceputa cartea daca nu ar fi citita si recitita la diverse etape al vietii noastre - pentru ca ai nevoie de diverse filtre, de diverse experiente pentru a deslusi mesajele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta am zis si eu. Ca am recitit-o si de fiecare data am perceput-o altfel. Dar cred ca si copil, fiind intelegi anumite lucruri cum ar fi ca nu trebuie sa iti fie frica de necunoscut, ca poti avea incredere, ca fiecare lucru este frumos in felul lui :)

    RăspundețiȘtergere